Temat - motoryzacja - mechanik samochodowy, cewka zapłonowa i kilka faktów

Dodane: 11-09-2016 20:58
Temat - motoryzacja - mechanik samochodowy, cewka zapłonowa i kilka faktów cewki zapłonowe skv

Gdzie regenerować turbinę?

Każdy kto miał problemy z turbosprężarką w swoim samochodzie na pewno zastanawiał się co z tym zrobić. Można oczywiście kupić nową sprężarkę ale będzie to dość drogie - zwłaszcza w niektórych modelach samochodów.

Drugą opcją jest regeneracja. W takim przypadku najlepiej udać się do Mielca lub wysłać turbosprężarkę kurierem - gdzie? Oczywiście do firmy Regmot z Mielca.


Dlaczego warto dbać o swój pojazd?

Każdy pojazd wymaga odpowiedniej pielęgnacji. W przypadku motocykli jest to szczególnie ważne, zwłaszcza dlatego, że nieraz fani motoryzacji inwestują w swoje pojazdy naprawdę olbrzymie sumy. Nieodpowiednio pielęgnowany motocykl bardzo szybko niszczeje, koroduje i tak dalej, a wtedy inwestycja taka jest nieopłacalna. Gdy natomiast odpowiednio dbamy o swój sprzęt możemy być pewni, że z każdym kolejnym rokiem nabierze on tylko swojej wartości. Aby zachować swój pojazd w wyśmienitym stanie potrzebne jest naprawdę wiele zabiegów pielęgnacyjnych takich, jak pastowanie czy pokrywanie niektórych, wymagających tego elementów odpowiednimi substancjami smarnymi. Oczywiście, trzeba również z głową podchodzić do mycia takiego sprzętu.


Jakie sÄ… rodzaje opon?

Podział ze względu na kształt bieżnika
Kolcowa opona rowerowa

slicki ? opony całkowicie gładkie lub z bardzo delikatną rzeźbą bieżnika. Spośród wszystkich typów opon mają najmniejsze opory toczenia. Stosowane głównie w wyścigach samochodowych i motocyklowych, w kolarstwie torowym i szosowym na suche, gładkie nawierzchnie. Tego typu opony samochodowe i motocyklowe zawodzą na nawierzchniach mokrych, gdyż nie odprowadzają wody spod opony, co może prowadzić do aquaplanacji (hydroplaningu). Natomiast opony rowerowe, ze względu na ich małą powierzchnię styku z podłożem oraz dużo większy nacisk i relatywnie małe prędkości, nie ulegają zjawisku aquaplanacji, mogą więc być stosowane także na mokrych nawierzchniach.
rowkowe ? opony z układem płytkich rowków, które nie zmieniają zbyt mocno oporów toczenia, zapewniają lepszą przyczepność koła niż opony typu slick i ułatwiają odprowadzanie wody z powierzchni opony. Znane są modele z rowkami równoległymi do kierunku jazdy i skośnymi. Rowki skośne lepiej odprowadzają wodę, ale mają też nieco większe opory toczenia niż równoległe. Opony rowkowe są powszechnie stosowane w kolarstwie szosowym, w rowerach miejskich i ogólnego użytku.
klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram. Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych. Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw. semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach. W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne.

Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji.

kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie. W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim. Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon.
deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem.
błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.
nordyckie - opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe). Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich. W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione. To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu.


Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna