Krótko o reklamach mobilnych

h. Można też przeprowadzać metodą PAPI czyli papierowymi wywiadami kwestionariuszowymi, lub poprzez CAWI - czyli wywiady internetowe. Najważniejsze wskaźniki świadomości marki to: świadomość spontaniczna, czyli procent grupy

Krótko o reklamach mobilnych

Wikipedia o świadomości marki

Świadomość marki - miernik znajomości marki. Zazwyczaj badania świadomości marki przeprowadza się metodą CATI, czyli drogą wywiadów telefonicznych. Można też przeprowadzać metodą PAPI czyli papierowymi wywiadami kwestionariuszowymi, lub poprzez CAWI - czyli wywiady internetowe.

Najważniejsze wskaźniki świadomości marki to:

świadomość spontaniczna, czyli procent grupy docelowej, który bez pomocy ankietera jest w stanie podać nazwę marki
świadomość wspomagana, czyli procent grupy docelowej, który deklaruje znajomość marki po jej wyczytaniu przez ankietera
świadomość TOM (ang. Top of Mind) czyli procent grupy docelowej wskazujący daną markę jako pierwszą w badaniu (pierwsza, która przyjdzie do głowy respondentowi).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Świadomość_marki


Jak ma działać reklama?

Wielkoformatowe reklamy to od dawien dawna skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów i reklamowanie swojej firmy. Taka reklama może nie przynosi bez pośrednio klientów, chyba że jest zaraz na drzwiami siedziby firmy. To raczej kwestia działania na świadomość potencjalnego klienta i pokazanie mu, że jest taka firma w jego regionie i oferuje konkretne usługi.

Sam się często łapię na tym, ze jak szukam jakiejś firmy to w głowie mam obrazy z billboardów konkretnych firm, które widuję w drodze do pracy, czy sklepu. To właśnie tak ma działać taka reklama i trzeba przyznać, że faktycznie działa.


Biznes z marketingiem

Reklama i marketing to podstawa biznesu, to powiem Wam każdy przedsiębiorca. Bez dobrej reklamy nikt nie dowie się o usługach danej firmy prze co nie będzie ona miała klientów. Niestety reklama jest dość droga, nawet podstawowa kampania reklamowa potrafi przekroczyć budżet nie jednej małej i średniej firmy.

Duże reklamy na budynkach nigdy nie były tanie, a teraz są nawet jeszcze droższe. Dlatego jest jedna alternatywa: reklama mobilna, czyli krótko mówiąc reklama na przyczepie, która jeździ przez miasto. To dobry sposób na zwrócenie uwagi i bywa, że jest skuteczniejsza od reklamy stacjonarnej.