skuteczne pozycjonowanie

arketingu. Lwia część ich pracy to żmudne pisanie tekstów o charakterze marketingowym. Teksty te mają za zadanie "wyniesienie" strony w przeglądarce. W słowniku marketingowca taki tekst nazywa się "Tekst Preclowy" przezywany "Pre

skuteczne pozycjonowanie skuteczne pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron jest niezwykle ważne w funkcjonowaniu stron internetowych w przestrzeni zwanej internetem. Pozycjonowaniem stron zajmują się głównie specjaliści do spraw marketingu. Lwia część ich pracy to żmudne pisanie tekstów o charakterze marketingowym. Teksty te mają za zadanie "wyniesienie" strony w przeglądarce. W słowniku marketingowca taki tekst nazywa się "Tekst Preclowy" przezywany "Preclem". Najważniejsze w takim tekście jest zawarcie w nim kolejnego ważnego elementu marketingowca, czyli "Słowa kluczowego". Takie słowo to nic innego jak ściśle związane określenie z charakterem naszej strony np. jeśli prowadzimy hurtownię mebli w Warszawie, słowem kluczowym będzie "hurtownia mebli w Warszawie" niestety jest to dosyć ogólne i popularne, dlatego też dobrze jeśli nasza firma ma swoją, charakterystyczną nazwę dzięki, której zdołamy się wyróżnić na tle innych hurtowni mebli w Warszawie. Jeśli zdecydujemy się na pomoc marketingowca na pewno nie będzie to tanie pozycjonowanie naszej strony.

W Polsce przyjęło się termin pozycjonowanie stron stosować zamiennie z terminem SEO (czyli Search Engine Optimization, optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe). SEO to proces skutkujący zwiększeniem odwiedzin pozycjonowanej strony z wyników organicznych wyszukiwarek. Jeśli w wyszukiwarce napiszemy jakieś hasło, to wyświetli nam się najpierw kilka propozycji sponsorowanych (PPC – Pay Per Click, płać za kliknięcie), następnie 10 wyników organicznych, czyli takich za które nie płacono koncernowi Google, takich, które są efektem dobrego pozycjonowania. Termin SEM (Search Engine Marketing) zaś, zawiera w sobie SEO i PPC i jest to wszystko co wiąże się z marketingiem w wyszukiwarkach. Czynniki, które wpływają na wynik strony w wyszukiwaniu, można podzielić na: a) związane z treścią strony i jej działaniem oraz b) związane z popularnością strony w sieci. Do tych pierwszych zaliczymy np. poprawność kodu strony, jej strukturę, pojawianie się słów kluczowych w treści, nagłówkach, adresie witryny. Do drugich natomiast liczbę linków z innych stron, obecność w mediach społecznościowych i inne. Pozycjonowanie można przeprowadzić na własną rękę, ale istnieje wiele firm, które zrobią to za nas profesjonalnie. Czy istnieje sposób na tanie pozycjonowanie? Istnieje, ale nie łudźmy się, za niską ceną idzie niska jakość. Jeden opis produktu wrzucony do mieszarki i wygenerowane w ten sposób kilkadziesiąt tekstów różniących się tylko synonimami nie poprawi w znaczący sposób wyników wyszukiwania. Dodatkowo za takie praktyki mogą nas spotkać przykre sankcje ze strony firmy Google.

Każdy z nas niemal codziennie korzysta z globalnej sieci, jaką jest Internet. W ostatnich latach Internet rozwinął się niesamowicie szybko, a dostęp do niego posiada ogromna część populacji naszej planety. Nic dziwnego, bowiem połączenie z Internetem nie kosztuje już tak wiele, jak dawniej, a znaleźć w nim możemy coraz więcej interesujących treści - niezależnie od tego, czy szukamy faktów historycznych, lubimy słuchać muzyki czy oglądać filmy, albo też czytać wiadomości z kraju, ale też i ze świata. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy, że za linki, które przekierowują nas do konkretnych stron z informacjami, odpowiedzialne jest pozycjonowanie. To właśnie stron odpowiada za to, jakie strony w wynikach wyszukiwania pojawiają się przed naszymi oczami jako pierwsze, a więc prawdopodobnie, najlepsze. Już tanie pozycjonowanie może sprawić, że klikniemy w konkretną witrynę internetową, dobraną przez algorytmy w taki sposób, by odpowiadała wyszukiwanej przez nas frazie.

Jeszcze do niedawna to prywatni specjaliści oferowali swoim klientom tanie pozycjonowanie, realizując zlecenia na własną rękę. Obu stronom częściowo się to opłacało. Na pewno zyskiwali na tym prywatni specjaliści, którzy nie musieli zatrudniać się w cudzych firmach, by zarabiać niemałe pieniądze. Przeważnie ułatwiali sobie pracę specjalistycznymi oprogramowaniami. Tak naprawdę to one odwalały za nich całą brudną robotę, bo wystarczyło wpisać do nich adres strony, aby ta powoli zaczęła być pozycjonowana. Od paru lat wygląda to jednak zupełnie inaczej. Google nauczył się rozróżniać to zautomatyzowane pozycjonowanie od pozycjonowania przeprowadzanego ręcznie i zaczął karać osoby, które zdecydowały się skorzystać z pierwszej metody. Dziś jest to zatem zupełnie nieopłacalne. Nie warto korzystać z pomocy osób, które mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, zawsze należy zlecić je profesjonalnej agencji. Im bardziej doświadczona ona będzie, tym lepiej poradzi sobie ze zleconym jej zadaniem.

Pozycjonowanie własnej strony internetowej ma sens, jeśli zostanie przeprowadzane po uprzednim przygotowaniu rozsądnego planu działania. Nieumiejętne działanie w sferze pozycjonowania może powodować nawet usunięcie strony z wyników wyszukiwania wyszukiwarek, co w praktyce oznacza pozbawienia jej szansy na odnalezienie i odwiedzenie jej przez szersze grono użytkowników sieci. Osiąganie zbyt dużej ilości linków prowadzących do danej strony może być traktowane przez wyszukiwarki jako zachowanie nienaturalne, sztuczne, wygenerowane przez niedopuszczalne praktyki SEO. Chcąc tego uniknąć, pozycjonowanie stron warto zlecać osobom posiadającym merytoryczną wiedzę na temat szerokiego zakresu działań. Tanie pozycjonowanie jest możliwe, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że zauważalne wyniki przyjdą po dłuższym czasie. Nie ulega wątpliwości, że im większe środki, budżet na działanie posiada pozycjoner, tym szybciej osiągnie założone cele. Zainwestowane środki zwrócą się w postaci choćby nawet wpływów z reklam zamieszczanych na stronie.