Materiały poligraficzne

anie w praktycznie każdej gałęzi przemysłu oraz mogą zostać przyklejone na różnych urządzeniach, czy przedmiotach. Nalepka może też świetnie spełniać rolę gadżetu reklamowego i być stosowana w różnych kampaniach

Materiały poligraficzne naklejki wypukłe 3d
Naklejki mogą przybierać różne formy i kształty, również wypełniane żywicą. Dzisiaj poligraficznych tematach.

Naklejki i ich zastosowanie

Naklejki mogą znaleźć zastosowanie w praktycznie każdej gałęzi przemysłu oraz mogą zostać przyklejone na różnych urządzeniach, czy przedmiotach. Nalepka może też świetnie spełniać rolę gadżetu reklamowego i być stosowana w różnych kampaniach promocyjnych danej marki.

Naklejki ze względu na różne możliwości ich produkcji mogą zostać użyte również do oznaczeń sprzętu elektronicznego lub do oklejania samochodów wedle zadanego projektu. I są do takich rzeczy stosowane bardzo często. Co więcej cena za druk nalepek nie jest wiele wyższa od innych druków podobnej wielkości.


Materiały, kształty i kolory - druk naklejek

Naklejki, czy też nalepki, mogą przybierać przeróżne formy, kształty oraz mogą być drukowane na różnych materiałach. Wszystko zależy jedynie od wyobraźni grafika, które takie naklejki projektuje.

W kwestii samego druku takich naklejek to najczęściej stosuje się technikę druku cyfrowego, ponieważ jest stosunkowo tania i daje wydruk dobrej jakości. Czasami można też spotkać wypukłe naklejki, które jak sama nazwa wskazuje, są wypukłe. Powstają najczęściej przy użyciu żywicy lub plastiku i maja szerokie zastosowanie w ozdabianiu wnętrz oraz oklejaniu samochodów.


Papier

Papier w poligrafii i drukarstwie jest chyba najistotniejszą, zaraz obok farb, rzeczą. Bez niego nie możliwy byłby druk. Papier jako tworzywo jest znany od 105 r. n. e., czyli od bardzo dawna. Jednak dopiero w okolicach XX wieku zaczęto wymyślać coraz to nowe rodzaje papieru do różnych zastosowań.

I mamy teraz papier kredowany, biały, śliski, pokrywany tworzywami sztucznymi itp. Wszystko to aby osiągnąć różne rezultaty druku reklamowego i publicystycznego. Od wyboru papieru zależy końcowy efekt drukowanej rzeczy, jej trwałość i wytrzymałość.