Dobre i złe praktyki marketingowe

ałami w innych miastach.Dbaj o PR i opinieIm większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozy

Dobre i złe praktyki marketingowe Informacje odnośnie działania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, na przykład . To ciekawy pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub różnych firm z wydziałami w innych miastach.

Dbaj o PR i opinie

Im większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie całej marki może oznaczać koniec dla jej działalności. Straty poniesione na skutek takich błędów są bardzo dotkliwe, dlatego warto zatrudniać jedynie renomowanych specjalistów oraz odpowiednio im płacić, aby mieli motywację do pracy.

Pozytywny PR jest bardzo istotny, a dbanie o to należy do istotnych czynników rozwoju i utrzymania firmy w dobrej kondycji. Mało kto dzisiaj może sobie pozwolić na niezadowolenie klientów, albo na złe opinie w internecie. Inwestycje tego typu może nie przynoszą wymiernych korzyści, ale z czasem dostrzeżemy ich wartość.


O badaniu tajemniczego klienta w Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci


Czy produkt siÄ™ sprzeda?

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych. Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek. Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu. Tego, że będzie na niego tzw. rynek. Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie. Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy. Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie. Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.