Czego nie wiesz o zabiegach kosmetycznych?

Dodane: 18-12-2016 05:16
Czego nie wiesz o zabiegach kosmetycznych? salon kosmetyczny zÄ…bki

Historia szamponu do włosów

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon


Zabiegi spa

Chociaż najbardziej skuteczne zabiegi kosmetyczne takie, jak depilacja czy manicure przeprowadzane są w specjalistycznych salonach piękności, to jednak w dzisiejszych czasach z wielu tego typu zabiegów możemy skorzystać nawet we własnym domu. Obecnie dostępnych jest wiele kosmetyków, które pozwalają na uzyskanie naprawdę znakomitych rezultatów. Wizyta w salonie spa to jednak nie tylko szansa na zmianę swojego wyglądu. Wiele klientek udaje się tam specjalnie ze względu na szczególną atmosferę, dzięki której mogą naprawdę odpocząć. Nic dziwnego, że pomimo dostępności wielu kosmetyków pielęgnacyjnych zabiegi spa przeprowadzane w salonach kosmetycznych nadal cieszą się sporą popularnością.


Pielęgnacja paznokci w salonach piękności

W ostatnich latach pielęgnacja paznokci i zabiegi takie, jak manicure czy pedicure stały się prawdziwym hitem wśród klientek salonów kosmetycznych. W tej dziedzinie powstały ostatnio zupełnie innowacyjne techniki, dzięki którym możemy uzyskać naprawdę rewelacyjne efekty. Wizyta w salonie kosmetycznym, który świadczy usługi z zakresu manicure i pedicure to nie tylko sposób na uzyskanie pięknego wyglądu paznokci. Najczęściej podczas takich zabiegów na paznokcie nakładane są specjalne odżywki, które znacznie poprawiają kondycję paznokci. Nic więc dziwnego, że coraz częściej klientki przychodzą do salonów kosmetycznych właśnie w związku z manicure. W salonach kosmetycznych można także zadbać o piękno paznokci u stóp, czyli pedicure.